måndag 12 oktober 2015

Jag hjälper den som behöver hjälp just då….

003 (425x640)

Debattens vågor går höga på sociala medier just nu. Varför ska vi hjälpa den och inte den, varför ska flyktingar få hjälp när våra gamla inte får det, varför får de mat men inte de hemlösa??

Ja, vem kan avgöra vem som behöver hjälpen allra bäst, inte jag i alla fall.

Så jag hjälper den som behöver det när jag har möjlighet. Min gamla mobil finns hos någon ensamkommande som behövde, mina gamla hundsaker går till de hemlösa i Gbg i veckan, tillsammans med tjocka varma tröjor och lite annat som jag hade till övers. Den tiggande kvinnan utanför affären får den lösa penga jag har i fickan när jag går förbi. Parkeringsbiljetten med tid kvar på ger jag till någon som just kom när jag åker. Grannens post tar jag in när de reser bort. Kompisen som vill ha hjälp med hundträningen får det…

Jag stannar aldrig upp och frågar mig vem som behöver det bäst, för jag vet att den jag just då ser eller som slänger ut en fråga, den personen behöver det och har jag så ger jag, av min tid, mina saker och ja ibland pengar, det finns ett flöde i universum. Om jag håller hårt i allt jag har och bedömer människor, då stannar mitt flöde! Men tänk då om det finns en maffia som utnyttjar min vänlighet, som tar alla insamlade saker/pengar för egen vinning, ja tänk om, då träder karmalagen in, det är min övertygelse. Saker du fått av fel anledning de gör ingen nytta hos dig!!

Önskar er alla en fin måndag och tänk på att älgjakten börjar idag, reflexer på !!!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar