fredag 20 november 2015

Spännande experiment..

036 (425x640)

Ja men det var det faktiskt.

Att lägga ut frågan, är jag “Frisk och sund” tillsammans med det förra blogg inlägget som handlade om att jag ofta tvivlar på mig själv på face-book. Ja det var intressant.

Inte svaren så mycket kanske, för de flesta som vågade svara tyckte att jag var ganska så normal.

Nej det som var mest spännande var min egen reaktion. Där kan man snacka om tvivel.. I samband med att jag la ut det så stängde jag ner datorn och satte en tidsfrist. Inget kikande före jag kom hem från jobbet kl 17.00…..

Den dagen for många tvivel genom mitt huvud, vad ska folk tro om mig? Är jag verkligen riktigt riktig…. Ja det var värsta KBT testet men jag höll ut, inget kikande i telefonen i smyg på jobbet, även om det drog och lockade , för tänk om, ja tänk om någon skrivit något tokigt eller…

Kommer hem och slänger mig över datorn .. och… en person hade kommenterat.. en!! Jag tackade för hennes mod och då ramlade några fler kommentarer in. Och vad folk tror om mig som bara läst och valt att inget säga, det vet jag inte och inte spelar det så stor roll heller.. Jag fick utsatt mig för en hel massa tvivel och inget hände, jorden exploderade inte, jag svimmade inte heller eller något annat tjafs.

Så jag drar slutsatsen att, jag är helt normal, frisk och sund, att tvivla på sig själv är en normal reaktion som ibland hindrar mig från att göra dumheter och ibland stoppar mig från roligheter.

Det var en kul grej att göra och nu går jag vidare.

Idag är det fredag och jag jobbar heldag 9-17, tjo hej ingen tid att hitta på dumheter då!

Önskar er alla en fin dag, Helena!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar