söndag 27 december 2015

Så kom snön...

 Hörde redan igår att vi skulle få oväder idag och kanske snö. Vaknade i morse och hörde vinden vina runt huset och visst kom det snö. Kändes inte så kul att väcka sonen som skulle jobba, hade hellre haft honom hemma i sin säng istället för i en stor komprimator bil men återvinningsgårdarna ska tömmas efter julens konsumtionshets...

 Maken och den ena hunden blev utringda vid nio tiden då det skett en viltolycka och ett skadat rådjur fanns någonstans i snöstormen... Som tur var fanns djuret i närheten av platsen så det var snabbt avklarat. När det är oväder vill jag ha min familj nära, inte ute på vägarna.

 Blåsten och snöandet avtog under förmiddagen och vi åkte till skogen med hundarna. En lång skön promenad blev det, sen kom regnet..

Västkusten är ganska vackert även i dåligt väder, kanske lite väl gråkallt just nu bara... 

 I morgon är det vardag igen och maken och sonen jobbar, jag finns på vikarielistan, så behövs jag så jobbar även jag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar