måndag 28 december 2015

Mellandagarna, ger tid för eftertanke..

Mellandagarna, dessa dagar mellan julens stress och aktiviteter och det nya året med alla sina möjligheter och föresatser.

Dagar som många passar på att vara lediga, koppla av efter höstens alla aktiviteter och jobb. Dagar då man kanske har tid för eftertanke. Dagar då man planerar allt man ska förändra på det nya året, för visst ska vi väl nu börja träna, äta rätt, umgås mer med våra vänner, gå på kurs och...

Eller, ska vi bara låta allt rulla på, för det blir ju inget av alla de där planerna och goda föresatserna. Man startar hårt och sedan rinner allt ut i sanden. Det finns ju så många tusen olika anledningar.

För mig är dessa dagar en tid för eftertanke, för summering av året som gått och om jag ger det tid och verkligen ser, så har jag förändrat mycket bara genom att låta mig vara den jag är, genom att släppa gamla bilder av den jag trodde mig behöva vara. Gymtränat... hm.. jo då jag har varit där några gånger.. osv..

Nej nu behöver jag fundera över varför det inte fungerar. Varför faller alla goda föresatser om träning och mat, var gör jag fel då det inte fungerar. Troligtvis är det anledningen till varför jag ska göra det, för vem ska jag träna bra och äta rätt, för spegelbilden eller kanske känslan inom mig eller kanske för känslan i kroppen när byxorna är för små.. ;) Många tankar lär det bli under dessa dagar som kallas för mellandagarna.. Och, NEJ jag köper inte större byxor nu igen...

Önskar er alla en fin dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar