söndag 10 januari 2016

Älska dig själv, just som du är...

Eller göm dig bakom hunden på bad bilderna...

Den nya trenden inom självhjälpsvärlden verkar vara "Älska dig själv" man ska se sig i spegeln på morgonen och bara älska det man ser, hur det än ser ut. 

Ja men hur lätt är det? handen på hjärtat.. hur många människor älskar det de ser i spegeln på morgonen? Jo visst jag älskar min lilla farmor, en härlig kvinna är hon men jag vill inte se henne i min spegel på morgonen. Med åren blir jag mer och mer lik henne och det är väl inte fel men hon är ca 95 år och det är inte jag..
Man ska älska sig själv , sägs det men hur gör man det? Hur känns det när man gör det? Ska jag se mig i spegeln och säga typ " Gulle dig så fin du är" trots att hjärnan skriker det ögonen ser.. " Klä på dig människa"" Dags att börja gymma nu lilla du"
Nej jag fixar inte detta, jag kan inte se mig själv och  samtidigt tänka att jag måste älska mig själv för då får jag panik ;) eller.. nej jag börjar med att se mig och acceptera, acceptera att just nu är det så här och det är helt ok för jag kan klä på mig nu ;)
Kanske är det spegel jag ska undvika, för det är inte det yttre jag gillar, inte just nu. Nej jag gillar den jag är, alltså är det mitt inre jag gillar och är nöjd med. För mig är det att älska sig själv men att säga att "jag älskar den jag är" det är inte rätt ord för mig. Jag gillar den jag är och jag accepterar hur jag ser mig i spegeln för jag vet att det går att förändra med lite hårt arbete och mindre prinsesstårta!!

10 dagar utan facebook nu och det fungerar, jag har i stort sätt missat alla resultat från årets första stora hundutställning, lite panik där.. men en snäll vän ringde och berättade  en del. Jag vet inte hur mycket snö och kyla det är runt om i landet eller hur mina vänner klara av det.. osv..
Jag var tvungen att gå in en snabbis igår kväll då jag fick mail om att en vän taggat mig i inlägg och enligt maken var det en datingsait med mycket naket.. troligtvis ett hackat konto .. lite obehagligt. 

Jag hade redan glömt mitt lösen och fick skaffat nytt, väl inne kändes det inte bra, känslan var stressande och illamående, som att smygröka en cigg ;) så jag loggade snabbt ut igen!
 Här har kommit en del snö nu och snart är det ljust så jag kan gå en runda med hundarna och se hur mycket som kommit i natt!
Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar