fredag 1 januari 2016

Det är som att sluta röka.

Så var det dags, dags att koppla bort mig från face-book. Jag har bestämt mig för en månad utan att vara uppkopplad vare sig på datorn eller telefonen. Så i natt före tolvslaget gjorde jag min sista uppdatering, loggade ut och sen var det inget mer med det.

Gick och la mig, vaknade och var förbannad på alla tokj-la idioter som skjuter dessa fyrverkerier,så hela huset skakar och det dånar som kriget varit här. Stackars alla dessa människor som flytt från strider och bombningar, så går vi svenska ut och slänger en massa pengar på att dundra och smälla bara för nöjes skull och skrämmer slag på både människor och djur, nej, förbjud all försäljning av denna skit!!

Så var det då dags för årets första dag och min första utan uppkoppling mot mina vänner, utan kontakt med den värld jag varit delaktig i så länge, utan att veta vad mina vänner gör, hur de mår eller vad som alls händer. Ja alltså så som jag levt under större delen av mitt liv... Och det är som att sluta röka. En vana som sitter i, att ta en paus och koppla upp mig, att titta in då och då på ren rutin, utan att riktigt tänka. 

Det blev som tomt när jag satte mig vid köksbordet. Som rökare fick man vanor, skulle jag ringa någon så tände jag en cigg, svarade jag i telefon så tände jag... Vaknade på morgonen, en kaffe och en cigg.. osv.. Samma med fb, ja inte när jag ska ringa eller så men vanan, att varje morgon hämta kaffe muggen, slå på datorn och kolla av vad som hänt, ta en paus från det jag gör koppla upp och kolla. Nu är det som att något fattas.

 Samtidigt är det ganska skönt. jag har inte varit inne på nätet sedan i morse, kollat instagram på telefonen ett par gånger men där händer sällan något så..

Ja en dag är gjord, bara 30 kvar ;)

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar