onsdag 6 januari 2016

Bara en liten....

Hjärnan är en lurig en.. den försöker hela tiden övertala mig.. hitta på anledningar eller bara som överraska mig.Jo det gäller facebook då, nästan en vecka (i morgon) har jag levt utan facebokk. Konstigt när jag nu levt nästan hela mitt liv utan att det ska vara så svårt.Svårt är det egentligen inte, det är bara att lägga av , att inte använda den.Men så kommer dessa tankar. “ Undrar vad alla gör? När är det träning? vad händer i hundvärlden? Är det lika kallt hos den eller den? Kanske ändå.. ska bara kolla… behöver veta…”Och hjärnan går snällt in och säger, det är helt ok, vad gör väl det om du bara tittar lite snabbt, det är väl ändå du som bestämmer.. Och ja det är just det, det är jag som bestämmer och jag har bestämt mig, jag ska vara utan detta eviga slökollande av vad andra gör i minst en månad, vad vissa delar av mig än säger!!Slösurfande är vad det är, att i tv reklamen gå in på datorn för att slökolla vad som hänt den senaste kvarten.Att ta en paus i det jag gör för att slösurfa, det är helt onödigt. 

Nog om detta!Kallt har vi här på västkusten, bitande kallt, inte mycket snö, lite puder bara och solen har skinit så vackert nu i flera dagar, hundpromenaderna har blivit många men inte så långa för vinden gör att kylan biter i kinderna.

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar