söndag 24 januari 2016

Vaknar med ett ryck!

Hörde ett konstigt ljud nerifrån och studsar upp ur sköna sängen, en hund som kräks är ingen kul sak att vakna till...men det var "bara" en liten pöl på hallmattan.

Inte bara hunden som mår konstigt nu, hela jag är mosig med huvudvärk och täta bihålor, det är varmt igen och värmen i huset är anpassad till -18, på ute termometern står idag +3,5 inne är det ca 25 grader, inte konstigt jag är tät.. Dimman ligger tät ute och det droppar från taken, koltrasten sjunger utanför mitt sovrumsfönster som nu står på vid gavel för att svalka ner mig..

Det verkar som om vintern har tagit en paus nu. 

Ligger i min säng och surfar runt på trädgårdsbloggar, de flesta har bilder av sommarblommor och planer inför vårens sådd. Och visst längtar jag också, en härlig tid framför oss nu.. även om den ligger långt framför, inte dags än. Några vändor till med snö och kyla har vi allt kvar men snart så...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar