tisdag 9 februari 2016

Det regnar...

Ja det regnar, leran känns bottenlös, mörkret ligger tungt och svart men stormen har för denna gång lagt av . Det känns ganska dystert just nu, ingen vinter och långt till våren och sommaren. För några år sedan hade jag jublat över en sån här vinter, jippie man kan träna hund hur mycket som helst, ingen snö, ingen halka...

Men nu har jag ingen hund att träna, jo visst får jag låna Ville och träna hur mycket jag vill men låna.. jag vill inte låna. Tishen är gammal och lite stel nu, han har gått i pension som tävlingshund, visst älskar han fortfarande att träna men det är som inget kul när målen är borta...

Hade ju en dröm om en valp efter honom men den har gått i kras. Verkar inte bli något denna gången heller, beräknar valpningsdatum i morgon men inga tecken alls finns hos tiken, inget som tyder på att en ny stjärna finns där inne..

Ja det känns lite depp nu det gör det, visst finns det många uppfödare som har valpar nu men ingen där jag känner mig lockad att köpa. Jag har aldrig varit i denna situation förut trots 35 års hundägande med träning och tävling, det har som alltid funnits en ny på tillväxt när det behövts....

Det finns en mening med allt sägs det men just nu känns det mest grått och trist...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar