torsdag 7 juli 2016

Bucketlist!





I var och varannan blogg jag läser har man bucketlists inför sommaren. Alltså en lista över saker man vill göra/uppleva denna sommar.

Man vill resa, uppleva, träna, ja listorna är väldigt olika men mycket träning är det eftersom jag gillar att läsa bloggar av människor som rör på sig. Men också listor där vila i hängmattan med en bra bok eller sitta i kvälls solen med ett glas vin finns med.

Men vad finns då på min lista, vad vill jag göra denna sommar, vilka minnen vill jag ha med mig in i hösten/vintern, vilka bilder vill jag kunna blunda och sjunka in i när novemberdimman rullar in. Ja där tog det lite stop och jag får fundera, vad är viktigt för mig. Långa resor och stor upplevelser? Nej , mitt liv har varit så turbulent de senaste åren, så för mig är lugn och ro viktigt. Att ta tillvara de små stunderna är skönt.

En kväll vid sjön med hundarna och maken.
Träning med vännerna, gärna utan mygg och knott ;)
Blommorna i min trädgård.
Se Milla växa.
Långfrukost med maken och gärna barnen men de är så stora nu att det inte händer så ofta, dottern kommer hem till helgen men bara ett kort besök..

Bok i hängmattan, ett glas vin i kvällssolen, självklart men det gör jag så ofta jag kan och det är varmt...

Morgontur i löparskorna, gärna avsluta med ett dopp i havet, ja det vill jag göra!

En Dalslands tur med husvagnen, det står också på min lista.

Men annars är min lista kort denna sommar, jag är nöjd med livet som jag har det, alla dagar och stunder blir fina minnen att ha med in i hösten. Att ha en lista att beta av, nej för mig skulle det nog bli en källa till stress och en besvikelse när sommaren är slut och jag inte gjort allt jag vill..  Så jag gör varje dag allt jag vill, även svettiga jobbdagar blir fina minnen ;) 

Då kan man säga där i höstregnet , stormen och kylan, "minns du hur det var när ungarna sprang här i vattenspridaren och även vi pedagoger sprang med för att inte koka bort i värmen" ;)

Så, släng alla listor och njut av varje dag just så som den är!!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar