torsdag 1 september 2016

Nu är det äntligen höst.

1a September idag och nu är det höst. Många har pratat höst länge nu men för mig tar det emot, hösten kommer inte i Augusti även om vädret är ruggigt. Men September, ja då är det ok, då är det höst för mig. Igår morse plockade jag ur shortsen ur jobbryggsäcken men vad hände då? Jo på eftermiddagen slog det om och blev typ 25 grader varmt, höll på att flyta bort i jeans och flanell skjorta ;) tur jag hade ett linne under.

September kan också vara varm och fin så shortsen åker tillbaka ner i ryggsäcken igen. Äntligen torsdag, veckan har varit tung och jag är otroligt sliten. det tar på krafterna att jobba heltid i barngrupp med många nya inskolningar. Det var tänkt att jag skulle kunna jobba lite kortare dagar och kanske vara ledig en dag då och då, ja en halvdag i alla fall. Det fungerar inte, de vikarier som finns är uppbokade och att korta ner går inteheller .... Så just nu är det tufft. Får lägga mig tidigt och vila så mycket jag kan här hemma men kul är det inte, ingen fritid att tala om, det är jobba och sova som gäller nu.... Men snart är det helg!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar