fredag 2 september 2016

Jag gjorde en volt.... eller kanske en liten tipp..

Här hade det kunnat vara en kul bild av mig när jag voltade ner i diket i morse. Med lera och gräs i örat och ....  Men något bildbevis finns ej.. hade som fullt upp med att kravla mig upp och hitta telefonen för att ringa efter hjälp. Men vi börjar från början.

Fredag morgon och jag börjar tidigt, öppnar vår förskola kl 06.30, innan dess ska hundarna få en promenad, de ska få sin frukost och sedan en sista kissrunda innan jag åker. Trött var jag, ruggigt trött, det är mörkt också, när klockan är 05.00 är det riktigt svarta natten men första rundan gick bra. Sista rundan när jag hade lite bråttom, då trasslade allt till sig, kopplen var snodda runt mitt ben Ville ponken hittade en god doft nere i diket (rådjur kan jag tro) och drog iväg. Milla var framför mig så jag ... och plötsligt låg jag nere i diket. Ont ont, i knä, i höften och i axeln. Fick fram telefonen och ringde maken som inte hunnit åka än, måste ha hjälp med hundarna och att komma upp. Linkar hem samtidigt som jag ringer och väcker kollegan, inte kunde jag åka till jobbet, kunde inte ens ta mig hem själv utan fick gå med stöd av maken, pinsamt.

Jaja, det kunde varit värre, stel är jag och axeln gör ont men annars verkar inget gått sönder, en vilodag får det bli med en och annan sakta promenad så jag inte stelnar till totalt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar