måndag 14 november 2016

I bland så får man låtsas lite..

Det är november, det mesta är grått och lite trist. Jag har något jobbigt virus som gör mig trött och lite allmänt grinig. Jo jag har kommit in i en gnäll och grå spiral där det mesta känns jobbigt och lite trist. Inte så långt kvar till jul och jag gillar jul men en del av mig längtar bara till våren, till ljuset, till fågelsång och lövsprickning. Jo men tjena.. om jag ska hålla på så, då blir vintern lång..

Jag har just fått ett nytt jobb, ett jobb jag verkligen ville ha och sökte för att jag ville ha det och hur känns det då? Jo men, ska man ens behöva fråga det? Jag borde jubla, dansa och sjunga högt. Efter att ha varit sjukskriven så länge, beroende av Försäkringskassa och Arbetsförmedling, vilket jag tackar för men också absolut avskydde,  så är jag nu fri från båda, har ett riktigt jobb och ... ja men vad gnäller jag för?!! Jag vet inte riktig faktiskt, kanske borde gå till en hjärnskrynklare och fråga ;) eller så accepterar jag bara att så här är det just nu. Jag har jobbat så hårt för detta i så många år nu, så jag kanske bara får dippa lite. Kanske får bara andas ett tag, ta det med ro och låta allt sjunka in. Och så får jag fejka lite, slå på musiken och dansa lite, färga håret, lägga en ansiktsmask och vara lite allmänt tokig..

Fejk it till you make it :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar