fredag 11 november 2016

Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Skåne, närmare bestämt Ängelholm förra året i November, stormen hade rasat hela natten men morgonen var solig och väldigt vacker.

Planen var att vi idag efter jobbet skulle packa bilen och fara ner igen, det har blivit som en tradition att tillbringa en novemberhelg med likasinnade hundintresserade på ssrk/ södras höst utställning i Åstorp, den är i morgon. Hotellet var bokat, hundarnas trimning och bad bokat, jag slutar tidigt och maken tog ledig eftermiddag, ja allt var klart. 

Men i tisdags började kroppen koka av feber och halsen svullnade, jag fick lämna jobbet tidigare och åka hem men visst kan man bli, i alla fall bättre, på några dagar och Ipren finns ju alltid. Så i onsdags tog jag hundarna till skogen så de skulle rasa av sig lite utan att jag behövde röra mig så mycket. Då fastnar Ville med ena bakbenet mellan en mur och ett fallet träd, han halkade när han skulle hoppa över och benet föll mellan, han skrek och jag sprang dit, fick loss honom men han var halt.

Det kan ju rätta till sig, kanske bara en liten sträckning så vi åker bestämde vi. På kvällen kollade maken hotell bokningen och om vi ville avboka utan kostnad var vi tvungna att gör det innan midnatt, så vi tog beslutet att avboka. Trist och urtråkigt, jag hade sett fram emot att komma iväg ett tag, sova på hotell, äta god mat, shoppa lite , träffa alla osv... Så idag känner jag mig lite nere. Huvudet värker och febern är kvar, det mesta känns faktiskt lite tungt nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar