tisdag 22 november 2016

När virus och bakterier invaderar och attackerar..

Lekte lite med kamerans funktioner när supermånen passerade. 5 bilder i en, blev lite fräckt faktiskt. Försökte göra en Musse Pigg men det gick inte, eller, det var jag som blev så kall om händerna att jag gav upp.

Tillbaka till virus och bakterier...

 Jo då så att, de attackerar obevekligt så som de ofta gör i nya förskolemiljöer. Jag är ju ny på jobbet och därför extra utsatt. Är man som jag dessutom ganska uttröttad efter en tung jobb höst, blev mycket mer jobb än jag planerat men jag tyckte inte jag kunde säga nej. Då är immunförsvaret nedsatt och kroppen helt öppen för all skit som susar runt. Så efter vändan med höstblåsor, slog vinterkräksjukan till igår, vaknade på morgonen och var bara så trött, inget konstigt kanske en måndag morgon men jag är vanligtvis ganska morgonpigg så.. tog den vanliga rundan med hundarna och var helt konstigt darrig i benen, svetten rann som efter ett träningspass och pulsen hög. Sen drog det igång.

Det var inte kul att meddela jobbet, jag hade redan varit hemma i mer än en vecka och sen igen, känns helt sjukt jobbigt. En tröst kanske att jag inte är den enda som är dålig men , nej det är jobbigt. Börjar tvivla på mig själv. är detta helt rätt? Ska jag fortsätta? Signalerar kroppen STOP? Var det för tidigt kanske, det kändes ju inte helt rätt från början... Ja  tankarna är många just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar