onsdag 30 november 2016

Ganska tyst här..

Sjuk och sjuk men nu är jag frisk igen ;)

Efter en tid med virus och bakterier så är jag på banan igen, lite friskare och förhoppningsvis klokare. En höst med mer arbete än jag tänkt mig, mer stress för knoppen och kroppen än vad jag upplevt på många år och så toppade jag det med ett nytt jobb, jo tjena det var som upplagt för en sjukperiod.

Som vanligt för mig i alla fall, ger en sjukperiod tid för eftertanke. Tid att reflektera över hur jag lever, hur jag mår, om allt är som det ska eller något behöver förändras. Och visst är det så, jag jobbar mer än jag gjort på länge men har samma ansvar och arbetsbörda som vanligt här hemma, hundar, hus, tvätt osv.. Inte riktigt bra nej. Så nu har vi planerat om och hjälps åt mer med det mesta. 

Vi har också flyttat husvagnen till en camping, jo vi ska vintercampa, helt nytt för mig i alla fall maken har campat på Lindvallen i Sälen under hela sin uppväxt men för mig är det nytt. Så nu har vi vagnen i Fjällbacka, lagom långt härifrån för att vi ska kunna åka upp när vi får lust om så bara över dagen, ett ställe att bara koppla av på, ingen tvättmaskin ingen dammsugare eller annat måste, bara bra böcker, ett glas vin, fina promenadvägar i området, ja lugnt och skönt.

Jag har bytt jobb på jobbet ;)

Inget jag direkt visste när jag sökte tjänsten men det blir bra. Började på en 4-5 års avdelning, där var jag i 4 veckor men nu i måndags gick jag över till att jobba med 1-2 åringar, mysigt är det men en helt annan verksamhet, mycket mer omvårdnad och mycket mer jobb på golvet, tur det finns stretch jeans ;) Ett lugnare tempo och mindre antal barn vilket passar mig bra just nu. Men idag har jag min lediga onsdag, tar det lugnt och bara är." Vad ska du hitta på i morgon då" frågade en kollega igår... tror jag ska bara var i tystnad svarade jag. Det är så otroligt mycket ljud och pratande att jobba igen ;) så då är det skönt med bara tystnad en dag, fast just nu spelar radion julmusik och diskmaskinen låter....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar