fredag 2 december 2016

Klarar jag mig mån tro ..

Det är så mörkt nu så jag kände ett behov av en bild som ger mig ljusa, varma positiv känslor. Snart vänder det, snart har vi midvintersolstånd och sen vänder det. Mörkt när jag går upp och mörkt när jag kommer hem.

Hoppas verkligen jag klara mig från att bli sjuk igen men denna vecka känns det som jag badat i bakterier och host virusar. Kommer hem på kvällen och tar av alla kläder och in i duschen. Känns som det är snor på allt. Vi ja det låter kanske konstigt men vi äter bakterier, andas virusar. Sitter vid matbordet och, hej där nös du i brödkorgen och där hostades det i gröten och en kladdig liten hand klappar mig på armen. Det är verkligen mysigt och kul att jobba på en 1-2 års avdelning igen men i förkylningstider... nja... ;)

Fredag idag, känns bra. Jobbar sent och stänger alltså 17.30, sen hem och byta för att fara till husvagnen, känns skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar