måndag 16 januari 2017

Det kliar i fingrarna nu och de börjar skifta i grönt..



Ingen fara, viruset har inte spritt sig och blivit någon konstig sjukdom. Det är trädgårdslängtan som börjar spira i mig bara. Längtan efter färg, växter, jord under naglarna och plantor som växer.

Fick ta mig till vårdcentralen i lördags för en koll, trött, hosta och ont i ett öra, en lika trött läkare som suckar och konstaterar att det är ett långdraget virus du har, hostmedicin och avsvällande tabletter fick jag. Och det verkar hjälpa, hostan har lugnat sig och det släpper i bihålorna. Men vis av tidigare sjukdomar så vilar jag några dagar nu innan jag återgår till jobbet.

Vad passar då bättre än att efter en promenad med hundarna i ett vackert månsken, ta med sig kaffemuggen tillbaka till sängen och surfa runt på trädgårds bloggar. Läser om pelargoner som blivit klippta, sticklingar i jorden, tidiga frösådder och annat kul.

 Men några tidiga sådder blir det inte hos mig, har varken tid eller plats att sköta om det men pelargonerna ska få lite omvårdnad senare idag och några krukväxter ska delas och få ny jord. Se ska jag sjunka ner i soffan och leta fram Mandelmans trädgård på telia boxen, missade att se det i torsdags så det blir bra att se nu, drömma sig bort till sommar och sol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar