söndag 15 januari 2017

Boosta immunförsvaret.

Jag är så trött på dessa virus som attackerar min kropp hela tiden, känns som länge sen jag var helt pigg och frisk nu. Ja inte sen jag började på mitt nya jobb har jag känt mig helt frisk.

Kanske är det inte så konstigt. Som tidigare utbränd är jag mer öppen för virus, det konstaterade läkaren på vårdcentralen igår. Jo jag var tillslut tvungen att åka dit, hostan gör mig svag och matt,hela kroppen är urtrött nu. Fick hostmedicin och något avsvällande. Men som sagt jag är mer känslig och på jobbet vandrar det runt små rara virusbomber som mer än gärna kärleksfullt delar med sig av snor och kladdiga kramar. 

Influensan jag fick före jul kramade ur de sista krafterna, inte blev det så mycket vila heller med släkt kalas, resor och kort ledighet, inte behöver /kan man vara hemma när det är kortveckor, en dag här och där är väl ingen fara och jag hade mycket planerigs tid och annat men vila är vad man behöver, inte alvedon/ipren och jobb. det straffar sig nu.

Förra veckan började dessutom med ett svårt sjukdomsfall i familjen och en fd kollegas allvarliga sjukdom, inte bra för någon. All oro gjorde mig extra utsatt. Nej nu ska jag vila och boosta mitt immunförsvar ett tag, det får bli som det blir....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar