måndag 9 januari 2017

Nytt år ja, för en vecka sen...

Jo men så att, bloggen är sorgligt ned puttad långt på prioriteringslistan just nu. Det är mycket nu kan man säga. Mycket hemma med hundar som ska hinnas med efter en lång jobbdag och mörkret som kommer snabbt, ja snabbare än jag hinner hem. Städning? jo men det är tur att det är mörkt när man kommer hem ;) Slänger in en maskin tvätt då och då så vi inte behöver gå nakna till jobbet. Jag längtar helt klart efter sommar och långa ljusa kvällar nu.

Nytt år ja, då brukar jag känna en sorts förväntan, en glädje över att få starta upp på nytt, just nu känns inget alls och det är inte alls konstigt. Jag startade upp på nytt 1a november när jag satte foten på nya jobbet. Där var en nystart som heter duga. Inte bara en ny arbetsplats, utan ett nytt sätt att jobba, nya redskap som alla är digitala för planering och utvärdering och.. Jag har tillbringat några dagar under juluppehållet med att sätta mig in i allt, vi har haft planeringsdag och greja dag och , ja det har gått för runt. Dessutom lyckades jag få influensan där innan jul och den har hängt med tills nu.

Vi flyttade upp husvagnen till vinterplats i Fjällbacka och har tillbringar ganska så mycket tid där med allt vad det innebär av nya kontakter och aktiviteter. Jag som gått hemma länge och bara varit så länge, har under dessa två månader skapat fler nya kontakter än vad jag gjort på , jag vet inte när. Det har varit julbord och nyårsfirande och städdagar och... Kul? absolut men samtidigt tröttande på sitt sätt. 

Men idag börjar vardagen igen. Måndag och vi är tillbaka på vår förskola efter julsammanslagningen. Influensan har dragit vidare, hoppas jag, är fortfarande lite klen men det går över. Januari är en lite lugnare månad, hoppas jag. Inga nyårslöften i år, inte ett enda.. Ska ta tag i att plocka bort den lilla jul jag tog fram men det får bli en sak i taget. Bloggen får hänga med men kommer att uppdateras när jag har tid och lust, de läsare som finns kvar önskas ett Gott Nytt År!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar