måndag 26 december 2016

Stormen Urd drar in över västkusten.




Julen är nu på sin sista skälvande dag och stormen Urd har börjat sin härjning här på kusten.

 Vi kom hem igår, efter att ha varit några dagar hos släkten i Örebro. Vi skulle egentligen ha stannat tills idag men jag har varit urdålig, riktigt ruggigt febrig och förkyld, så ingen ville umgås med mig och jag orkade just inget heller, så vi sa adjö till dottern och for hem igår. Scandic som vi bodde på var schysta och lät oss omboka den sista natten till när vi ska upp i januari så vi förlorade inga pengar på att åka hem och det var väldigt skönt att bädda ner sig här hemma. Hade lite feber i morse men är mycket bättre nu så denna virus omgång verkar vara på väg bort, hoppas jag inte smittat dottern nu bara.

Idag har jag mest vilat under täcket i soffan, surfat runt bland julfilmerna på tvn och vilat. Vi tog oss dock en tur för att se hur stormen börjat härja, än så länge inga större vågor men vattenståndet är mycket högre än det brukar vara och det blåser hårt, ska tydligen bli värre framåt kvällen och natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar