torsdag 22 december 2016

Jag har... Det är...

Jag har, hostan från helvetet.

Jag har, feber i hela mig.

Jag har, ett huvud som vid varje hostning hotar med att explodera.

Jag har, en röst som låter konstigt.

Jag har ett hus som är hur skitigt och rörigt som helst och skulle storstädas i eftermiddag när jag jobbat klart. Jag kan inte jobba idag för då smittar jag ner alla andra och min kropp kommer att smälta ner i mattan som en äcklig slime pöl. Inte för att jag smittat ner alla andra, utan mer för att jag är så sjuk så det går inte att beskriva.

Jag har inte slagit in några julklappar

Jag har gjort en fudge som är så otroligt sötsliskigt äcklig så den går inte att äta.

Det är dan före dan före dopparedagen och vi åker till Örebro i morgon.

Det är dag före ledighet och jag förlorar en dags inkomst eftersom jag måste vara hemma av säkerhetsskäl.

Det är strömavbrott här hela förmiddagen då de ska koppla in nya elledningar. Hur tänker de när de lägger det denna dag? Måste vara en man som planerat detta. Alltså kan jag inte hasa runt med dammsugaren och städa av det värsta.

Det är ju snart jul för i faen, varför ska jag bli så här sjuk just nu????


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar