torsdag 16 mars 2017

En magisk morgon jogg..

Vaknade tidigt, en sol om är på väg upp och färgar himlen alldeles rosa, fåglarna sjunger som tokar i träd och buskar. Det är helt vindstilla ute och plusgrader. En otroligt fin vårvintermorgon är det. Snör på mig springskorna, kopplar hundarna och börjar så sakta jogga vägen fram, viker av och tar rundan i skogen, hundarna springer lugnt i takt bredvid mig, min andning är lugn och djup, jag riktigt känner kroppen syresättas och vakna. Musklerna svarar i backarna, kroppen njuter av rörelsen, svetten kommer och endorfinerna hoppar som koltrastarna i skogen. Härligt är det att vintern nu är över, kroppen är frisk, stark och fri från virus och värk.....



Pang, krasch och bom, där vaknade jag ur drömmen. Hostan river som taggtråd i halsen, lungorna är på väg upp och hjärnan kommer ur näsan var gång jag snyter mig..  Jo men visst är himlen rosaröd och fåglarna sjunger som tokar, det ser och hör jag när jag sakta tar mig ned för trappan, ned mot räddningen i form av nässpray, hostmedicin och en ipren. Det är vindstilla och plusgrader, det märker jag när jag brottats med en löptik och en unghane om vem som ska släppas ut först och nej ni ska inte ut tillsammans, febersvetten rinner ned för ryggen och varje led och muskel darrar av ansträngningen......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar