söndag 7 maj 2017

Dags att rensa kroppen.

Den här hösten /vintern har varit tuff för mig. Mängder med virus och annat har gjort kroppen trött. Jag som aldrig har reagerat på pollen är nu ständigt tät, trött och allmänt seg. Lederna värker lite just nu, konstigt när värmen kommit, då brukar jag bli bättre. Små muskler som protesterar, nacken är bråkig. Ja hela jag känns ur form. 

Mycket sjukdom, tråkigt väder har gjort att träningen blivit minimal, godis och skräpmats intaget stort och soffhörnet välbesökt. Ja allt som snabbt gör min kropp seg och orkeslös. Känner nu att det är dags verkligen dags att ta en period med minimerande av socker, skräpmat och annat som påverkar kroppen negativt. Dags att börja röra mig mer och ta mig upp ur virusträsket. 

Detox? Fasta? Nej det är inget för mig. Men godis, chips, pizza och annat skräp åker ut nu. Stopp för soffmys framför tvn med vin glaset på fredagen , in med promenader och lite bättre mat.... Så får det bli!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar