måndag 1 maj 2017

En annorlunda Valborg.

Valborgshelg, mysigt, eller kallt och snöigt, eller som nu sol och vackert.. Ja här har varit och är fortfarande soligt och vackert, frost på nätterna men soliga varma dagar. En lite annorlunda helg dock. Bara jag och hundarna hemma. Barnen är nu utflugna och firar för sig själva. Maken for till Danmark i fredags för att hjälpa en vän med hans hundar vid en utställning, så bara jag och hundarna hemma. Skönt kan man tänka men lite ensamt blev det. Jag längtar alltid lite hem till Örebro på just Valborg. Kanske för att man här nere på kusten inte firar så mycket. Första åren här nere var det konstigt, ingen eld i varje litet samhälle, ingen kör som sjöng osv. Nu kommer det mer och mer med både eld och annat men.. inte som hemma.


Jag har tillbringat helgen med att få färdigt i sonens gamla rum som jag målat och fixat till, påbörjat hallen som också ska fräschas upp med lite ny färg på väggar och tak. Grejat i trädgården och njutit av det vackra vädret.



 Igår kväll tröttnade jag på ensamhet och grejande så vi tog oss en tur till Näverkärr, ett naturreservat ute på Härnäset, det blommade vackert, solen sken och fåglarna sjöng. Mycket folk som var ute i naturen denna vackra Valborgskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar