söndag 21 maj 2017

Upplevelser och resor kommer det att bli.

Jag som hade bestämt mig för att, om inte lägga ner bloggandet, så i alla fall ligga lite lågt med inläggen ett tag, tills lusten kom åter. Så kommer här ett inlägg redan nu, två dagar efter ;)

 Upplevelser och resor ja.

 För några år sedan hade jag en sommar då jag bara bloggade om resor och vad jag ansåg vara en upplevelse. Om jag inte minns fel var det en tur med husvagnen genom Norge bl a. Så nu får det bli en sådan period igen, det är så kul att ha saker sparade här, blir som en dagbok och ett fotoalbum i ett och samma. Så Upplevelser och resor får det bli! Gamla inlägg i detta ämne finns under Etiketten, Husvagn.

 Att stöta på en flock med hjortar inne i ett samhälle betandes vid vägkanten, det var en upplevelse!

Så här kommer några bilder från gårdagens resa.

 Vi bestämde oss för att åka upp till Örebro över dagen, dels för att träna hundarna med ett gott gäng från SSRK/Bergslagen och för att fira dottern som hade födelsedag. 

På hemvägen tog vi en avstickare till Munkängarna vid Kinnekulle. Har varit där förut och bloggat om det, finns under kategorin "Husvagn", där finns de flesta resor vi gör. Den här tiden på året börjar Ramslöken blomma men vi var lite för tidigt ute, det var mest knoppar men doften av vitlök var bedövande. Hjortarna fotade jag inne i Hällekis, ett litet samhälle som är väl värt ett besök, speciellt hantverksgatan.




Kinnekulle bygden är väl värt ett besök, där finns massor av roliga saker att se och uppleva. Vi brukr bo på Kinnekulle camping en trevlig och välskött camping med fint läge vid Vänerns strand, lite rörig och överbefolkad i Juli men annars perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar