måndag 13 november 2017

En tung höst...

Ja denna hösten och nästan hela året har varit fylld av tunga besked, människor i min närhet som gått bort eller blivit allvarligt sjuka. Förra veckan avled hastigt en nära vän till familjen och sorgen är tung.

 Jag startade nya jobbet i augusti med flaggan på halv stång då en arbetskamrat avled efter en tids sjukdom men livet rullar ju på, nya barn ska skolas in och sorgen fick stoppas undan tills jag kom hem,. Inte bara för mig utan det gällde för oss alla och det går. Tåren som kom när man såg kortet, tände ljuset på morgonen eller blåste ut det när man gick hem, saknaden... Men man jobbar på, nya besked om sjukdom, ytterligare en kollega som avled efter en längre tids sjukdom och nu en vän.

Nej nu sa kroppen stop, efter en kul helg i Skåne med roliga aktiviteter, god mat och hotell vistelse som egentligen borde laddat batteriet vaknade jag i morse med huvudvärk och ont i nacken. Ännu ett tecken (har varit några ett tag nu som jag inte lyssnat på) på att jag kört på för hårt, dags för en time out. 


Så nu tar jag några dagars ledighet för att låta själen komma ikapp. 

Vila i frid, Birgitta, Gunilla och Arne, ni är djupt saknade!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar