onsdag 15 november 2017

Bara så där? Utan att ha något planerat!!

Ja de orden möts jag oftast av när jag säger att jag har semester nu. Eller vid andra tillfällen då jag tagit en eller ett par semesterdagar bara så där.

Jag gör det ibland nämligen, tar lite ledigt för att låta själen komma ikapp. Visst jag har en ledig dag mitt i veckan varje vecka men ibland tar det lite längre tid att stänga av det ständiga brus vi omges av. 

 När man nu inte har några småbarn längre och inte behöver vabba, då jobbar man väldigt mycket i sträck. De dagar jag inte är ledig är heltidsdagar och ju äldre jag blir desto mer behöver jag dagar av tystnad och stillhet, dagar då radion är tyst, tvn är avstängd osv.. Nu menar jag inte att vabb-dagar är tysta och stilla, nej då, det minns jag tydligt ;) men ändå blev det dagar av soffmys, filmtittande och icke jobbstress ( spyor och febrar, onda öron och skriknätter) men man behövde inte upp och iväg..

Semester är ett ord laddat med aktiviteter, saker att hinna med, inte speciellt mycket vila. Nej jag åker inte på spa för att koppla av, jag går runt här hemma och skrotar, går i skogen med hundarna, sätter en deg och bakar bröd, tar det med ro helt enkelt.... Så gör jag och det mår jag bra av!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar