onsdag 13 december 2017

Nu är jag nöjd!

Utsikt från toppen av min hundpromenad, vackert med lite snö och en sol på väg ner. Så såg det ut i måndags em. Det kom lite snö i söndags och sen blev det kallt, var -7 när jag åkte från jobbet igår kväll. Så fint och stämningsfullt, igår på dagen sken solen och det var så härligt, så kunde det få vara fram till mitten av Mars, lagom med snö, lagom kallt och sen sol på det.


 Men idag när det är Lucia och planen var att fira ute ikväll med barnen på jobbet, tåga med ljus i knarrande snö,kinder lite röda av kylan, varm glögg... osv Ja idag regnar det, vaknade i natt av regn och en värkande axel, gammal skada som gör sig påmind ibland.. men regn, nu, idag, på snöiga och kalla vägar, så trist och så halt, känns skönt att vara ledig och inte behöva ut och köra förrns ikväll. Ja Lucia firandet får vi antagligen ha inomhus.


Men åter till rubriken, för detta väder är inte jag nöjd med ;) 

Jag har haft en så fin helg med hela familjen samlad. Efter en känslofylld och för mig jobbig begravning,( jag absolut ogillar att vara i kyrkor, ångesten slår till direkt ) så åkte vi till Uddevalla och hämtade dottern som kom hem på spontanbesök, hon jobbar hela julhelgen så då ses vi inte. På lördagen anslöt sonen och vi var tillsammans alla hela dagen. På em kom sonens flickvän och vi åt middag och åkte på julmarknad, sen hem och fikade. Ja det var den bästa julklapp jag kunde fått, en heldag med ungarna, jag är så nöjd, så himla nöjd. Känns som julen redan är gjord, nu är resten bara bonus!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar