torsdag 15 februari 2018

Nyårslöften vs Vabruari...

Funderar lite när jag ligger här bland snorpapper och vattenglas. Jo då, jag har ett virus igen, ett snorigt hostigt virus, antagligen samma som halva befolkningen har just nu.


Kom att tänka på hur trist det var att starta året. Då efter nyår när nystarten skulle ske, då när träningen skulle igång, maten skulle förändras, ja hela livet skulle nystartas. Då kom där ett virus.  Sen när det viruset var borta och träningen kom igång ganska så bra, kroppen började kännas fin och orken ökade, då kom ett nytt virus. Och så nu, nu när träningen funkade och allt kändes bra då kom nästa virus det tredje sedan starten på året.


Nu kan man kanske tycka att det inte är så konstigt då jag jobbar med barn och de har ganska ofta någon form av virus men samtidigt läser jag på de flesta medier om influensor och annat. Det är inte bara jag som drabbas just nu, folk faller som furor i snorpappersdrivorna.


Så varför göra nystart i januari? Vi vet alla att det är i början av året som influensorna kommer, att vinterkräksjukan drabbar landet och att de flesta råkar ut för något som däckar. Nej jag tror jag nystartar i mitten av mars, då har ljuset kommit åter helt och det finns hopp om livet igen.

 Jodå ljuset har kommit sig bra här och fåglarna kvittrar på bra men idag ska det bli snö igen och vinden den viner... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar