måndag 2 april 2018

Påsken är härlig!

Påsk, härliga påsk min absoluta favorit högtid på året. Påsk med kravlös ledighet fylld av mat, godis och ledighet.

Så även i år men med några förändringar vad gäller kosten. Inget godis alls för mig denna påsk, har hållit mig från socker sedan jag fick brevet från vårdcentralen, gjort två avhopp bara, en så god chokladpaj med grädde förra helgen när dottern var hemma och vi hade tidig påskmiddag för familjen och en portion vitchoklad glass med hallonsirap på skärtorsdagen. Gott så gott men sötsuget kom direkt, hade kunnat äta så mycket mer just efteråt men höll mig, tog någon dag sen var suget borta igen. Vi har ätit mycket räkor, lax , sill och annat i påsk, hållit borta grädde och crem´e fraish som annars är min stomme i matlagning. Gått över från Bregott till Oliva på mackorna. Även maken följer med på denna resa med ändrad kost vilket gjort mig förvånad men glad, han gillar dock sina Dumle kolor ;) och kör inte så strikt som jag. Att förändra kosten var inte så svårt som jag trodde och det syns på vågen vilket är kul.


 Motion har det dock inte blivit så mycket av i påsk då jag på något sätt drog på mig en låsning i bröstryggen förra veckan. Var hos min osteopat i fredags ( jo han jobbar även på helger, tur för mig) och behandlingen var tuff och smärtsam i flera dagar efteråt, idag är jag hyfsat smärtfri. Men promenerat har vi gjort, hundarna behöver röra sig och  vi har varit i husvagnen så då måste man gå och gå ;) 


Ja vi åkte till husvagnen i onsdags och hem igen igår med vagnen på släp, vinter säsongen är slut nu och vagnen ska städas och allt småfixlagande ska göras innan sommaren. Nu har vi en ledig dag kvar att njuta här hemma och solen den skiner!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar