söndag 13 maj 2018

Jag missade våren!

För två veckor sedan hade jag tjockjacka och vantar... 

I onsdags tog jag årets första dopp, ett snabbt men ändå hela jag inklusive huvud var under vatten i en sjö. En sjö där det för inte så länge sedan var is. 

Ser min header bild med blåsippor och tänker jag måste byta... Men jag har ju inte haft den i en månad ens men nu blommar fruktträd och hägg...

Jag har sedan i onsdags gått i shorts, bara använt långbyxor när vi varit i skogen för att skydda benen mot ris och grena, varit blöt av svett efter en vandring på några km. 

Sprungit i korta tights på löprundan, capri tightsen hoppades över.

 Kvällar ljumna som i en tropisk juli (vilket vi inte upplevt på många år) öppna fönster för att få korsdrag genom huset för svalkan.. 


 Var var våren?

 Tiden för jeans och tjocktröja?

 Fönstren är fortfarande vintersmutsiga med mörka vinter gardiner.

 Gräsmattan är klippt men rabatterna är fortfarande fulla med vinterskräp. 

Alltså.. jag orkar inte med dessa snabba förändringar. Jag är tröttmosig i hela huvudet, vet inte vilken årstid vi har orkar inte vara ute men kan inte vara inne för solen skiner, den skiner så systemet blir överbelastat. 

Vi har väntat så länge, haft så kallt och ruggigt så länge och så helt plötsligt bara bombas man med allt på en gång. Jag hade behövt en lång vår med försiktigt solsken och en värme som kom lite lagom fort. Orkar inte redan i början av maj sitta här i shorts och barfota. Dessutom blir jag lite rädd.. för tänk om detta är sommaren, tänk om vi i juli sitter där igen i kyla, blåst och ösregn... Vart tog våren vägen, för hos mig är det redan högsommar??!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar