torsdag 21 juni 2018

Med fokus på midsommar, eller....

Eller... när man är så trött att ögonen blöder av gruset under ögonlocken, när hälften är packat och resten hänger i luften men man börjar jobba om en kvart... Ja så är det här just nu min lediga onsdag igår for iväg som en raket och jag höll på till långt in på kvällen med sådant jag ansåg var nödvändigt. Som vanligt när hjärntröttheten knackar på vilket den gjort ett tag nu, så hänger hälften kvar i luften och jag kunde inte somna igår. Inte somna igår innebär just det, trött så ögonen blöder. Klockan ringde tidigt eftersom jag öppnar förskolan idag. Jo men visst, läget är helt utom kontroll och det gillas inte av hjärnan...


Men vad f-n, jag ska inte fotvandra i Tibet eller resa till något fjärran u-land utan civilisation. Jag ska till Dalsland i tre dagar!!! Hur mycket kan jag behöva ha med mig??? Raggsockar, ull underställ, regnkläder, stövlar, några bra böcker och en dunk rödvin ( inget rosé väder här inte). Allt det finns i husvagnen, så vad håller jag på med? Jo jag har ramlat in i ett gammalt spår och har just nu inte orken att klättra ur det, så är det. Även jag faller och ibland faller jag djupt...

Så, nu ska jag borsta tänderna, se mig i spegeln för säkerhets skull ;) och sen fara till jobbet och där ska det kläs midsommarstång på något sätt för här har de blommor som klarade värmeböljan nu frusit ihjäl ;) Svensk sommar var det ja ;)


Önskar er alla en fin midsommar!!!

Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar