onsdag 6 juni 2018

Nationaldag!

6e Juni och Sveriges nationaldag, firar vi den på något speciellt sätt? Nej det gör vi inte. Vi passar på att städa och röja lite här hemma.

 Känns som mitt hem blivit en soptipp nu när värmen kom. Jag orkar inte efter en dag på jobbet. Då vill jag bara sjunka ner i hängmattan i skuggan eller i soffan på uteplatsen. På morgonen är det träning och motionering av mig och hundar som gäller, får passa på medans det är något så när svalt. Min lediga onsdag går åt till återhämtning och vila. Helgerna är uppbokade med olika aktiviteter så.. hemmet förfaller.

 Högar samlar sig, i hallen ligger handdukar och badkläder, för badar gör vi ofta nu, det är eller var i måndags 22 grader i havet. Skor står huller om buller, vinterskor, sommarskor, springskor... i källartrappan samlas återvinning blandat med vantar och mössor. Vintern hanns aldrig med att ta undan innan sommar skulle letas fram, allt är i oordning... Nu blommar dessutom flädern, redan, dags att hitta hinkar, handla socker och citroner så vinterns saft blir gjord... Ojojoj så mycket som händer på en och samma gång...Suck! 


Stress ja, jo jag känner en viss stress över att det inte är någon ordning med något, ingen struktur och allt går för fort, så mycket ska göras och snart är det midsommar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar