söndag 1 juli 2018

Influenser....

Influenser ja, eller som det förr hette, Bloggare, är det bra eller?

Hur påverkas människor av alla dessa influensers, alla sidor där människor har som yrke att påverka, att sprida produkter. De som förut började som bloggare med sidor där de skrev om te x sitt liv. De som nu i varje (nästan) inlägg produktplacerar, de som marknadsför och ger reklam. Hur påverkar de sina läsare? Ja de som betalar för reklamen är nog nöjda, de får spridning direkt till målgruppen. För läser jag inrednings bloggar eller trädgårds bloggar så är jag antagligen intresserad av just det och har den som skriver använt den produkten så influeras jag, alltså jag påverkas. Vissa faller direkt och handlar för har den eller den kända bloggaren just den produkten då... Bra eller dåligt? 


Allting utvecklas men jag är lite motvalls kärring ibland och kan tycka att man inte behöver alla dessa saker. Jag har väl kommit till en ålder då jag inte låter mig påverkas i onödan ;) Men de som är lite osäkra, som tror att man behöver alla dessa saker för att göra just det eller det. 

Hur gör de?

 Låter man sig stoppas från att uppleva saker för att man inte har saker? Är man inte på stranden för att man inte har de senaste badkläder som setts på olika sidor på nätet. Fjällvandrar man inte för att man inte har den senaste utrustningen eller kan åka till de "riktiga" fjällen? Cyklar man inte för att man inte har en skogs/landsvägs racer? Tränar man inte för man inte har den utrustningen?


Utvecklingen skrämmer mig lite, vart är vi på väg??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar