fredag 17 augusti 2018

Lite O- pepp just nu...

Stop, jag vill backa tiden just nu. Jag vill vandra på fjället med kaffe i ryggsäcken med tystnaden i öronen och solen mot mitt ansikte. Hur kan 4 veckor gå så fort? Sista skälvande semesterdagen, sen är det lördag- söndag och vips måndag igen och jag börjar jobba. 


Nej jag är inte färdig med semester. 

Vill ha mer vila, mer sol och lagom värme, mer bad i havet, mer sköna kvällar med ett glas vin, mer bra bok i hängmattan.... Känns inte som det blivit så mycket sammanhängande vila denna sommar, några dagar sen skulle vi åka hit, några dagar sen skulle vi åka dit, någon dag hemma med tvätt och sånt sen skulle vi ha flatmästerskapet som var så kul men tog så mycket energi, en dag hemma sen var det Örebro och begravning för min fina farmor vilket tog massor av energi.

 Sedan Sälen resan har mitt knä spökat runt och gjort ont. Kunde inte röra mig som jag ville där heller, bara vandra kortare turer, bara en löprunda på fjället . Allt gående på flatmästerskapet  gjorde inte knät bättre så i måndags när vi kom hem ringde jag vc och fick en tid. Det är dags att få en koll för att se vad det är för nu kan jag inte springa längre, har svårt att gå med hundarna, svårt att hitta rätt läge för knät när jag ska vila. Fick en tid som imorgon på en lördag!? Ja men hoppas nu på en vidare remiss för röntgen och hoppas på att de hittar något som går att fixa snabbt och lätt...

Lite svalare här nu och jag saknar redan värmen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar