söndag 19 augusti 2018

Imorgon är det dags...

 Japp, imorgon börjar jag jobba igen efter 4v ledighet. Känns lite blandat faktiskt, skulle gärna varit ledig lite till. Drömmer om en ensam vecka någonstans, bara jag, hunden ett gäng bra böcker, gott vin och ett helt knä..

 Var till doktorn igår med det onda knät, fick lite piller och en uppmaning att ringa en bra sjukgymnast, troligtvis korsband som spökar och träning för att stärka muskulaturen ska fixa till det.. Smärtfri i morse så vi beslöt oss för en tur ut till Ramsvik med fika i ryggsäcken. Har inte varit där ute på hela sommaren så det kändes som dags nu. De flesta turister har lämnat kusten nu så det är inte så fullt. Men många fågelskådare hade sökt sig utåt idag då det blåser rejält.

 Vi fick en fin tur i det vackra men ganska kalla vädret. All den goa värmen har lämnat kusten och nu är det mer för årstiden normala temperaturer vilket gör att jag fryser ;)

 Hade hundarna i sele och bälte för att lättare kunna röra oss, inga lösa hundar i naturreservatet på sommaren, går kossor och betar överallt.

 Tyvärr så krockade mitt knä med Millas huvud vilket gjorde otroligt ont och sen var turen över, haltade mig runt en stund men fick sen ge upp och nu har jag ont igen, behövs bara en liten smäll för att ge smärta nu, så trist.

 Med kallare vatten kommer maneterna, såg mängder av röda nu så badsäsongen är nog över.

 På några ställen hade det brunnit, var svart och dött men det finns hopp om grönska igen, hittade spirande gröna blad...

Vi fick en fin tur ända fram till knäkrocken.. men skönt var det att komma ut lite. Nu ska maken stycka råbocken han sköt i torsdags och jag ska vila knät för imorgon 06.15 börjar jag jobba igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar