tisdag 21 augusti 2018

Tur som en tok..

1a arbetsdagen avklarad och den var lite tuff. Efter en natt med nästan ingen sömn alls pga värkande knä ringde klockan 04.30. Rasta hundar med ont i knä var inte lätt, försökte mig på en promenad på vägen men fick ge upp och vända efter bara en bit. Det var mörkt så jag ville inte gå i skogen men så fick det bli i alla fall, då jaktmarken är vår så kan hundarna vara lösa där.

På jobbet har vi inskolning och jag hade missat första veckan då min semester var en vecka senare än de andras, så här var det redan full fart och alla nya namn ska nu läras in, verkar bli en fin grupp i år också. Hade kollat upp sjukgymnastens telefontid och präntat in att inte glömma ringa men med alla nya barn och allt annat så.. visst glömde jag.. men kom på det och chansade och hon svarade. Och vilken tur jag hade, både att hon svarade och hon hade just fått ett återbud... idag! Så nu har jag äntligen fått sova en hel natt utan större smärta och jag har en tid som passar hyfsat med jobbet, börjar sent idag så 08.30 passade fint, blir lite sen men mina snälla kollegor fixar. Ja ibland ska man ha tur! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar