onsdag 19 september 2018

Alltså väljer jag bort!

Sitter här och funderar....

Läser lite olika bloggar....

Läser höstlistor, höst mål, höst tankar....

Och jag funderar.....

Funderar över vad JAG vill/önskar med min höst.

 Vill jag att den snabbt ska rusa förbi så det kan bli vinter och sen vår igen? Nej, jag gillar årstider och deras gång men jag känner starkt att efter denna varma intensiva sommar så vill jag vidare. 

Denna sommar som i mångt och mycket präglades av tankar, förberedelser och annat inför flatmästerskapet. Denna sommar då så mycket styrdes av klimatet, det var ofta för varmt att göra annat än sitta i skuggan, de flesta aktiviteter fick genomföras tidig morgon eller sen kväll. 

Nej nu vill jag kunna välja och välja bort. Jag vill välja sådant som inspirerar mig och välja bort det som inte gör detta. Så det är dags att känna efter.

 Känna när jag läser, möter eller på annat sätt påverkas. Stanna upp och fråga mig själv, blir jag inspirerad av detta, föder det nya tankar som för mig framåt, ger det glädje osv.... Kände det starkt när jag satt och bläddrade bland out-door äventyr oj vad jag vill ut och uppleva, kanske campa, laga mat utomhus, gå på tur osv... Sen öppnade jag facebook och oj vad jag inte blev inspirerad alls, bara grå och trist... Så jag väljer bort facebook. Jag kommer antagligen att välja bort annat också men meningen just nu är att känna efter, inte låta slentrian och vana styra mig eller kanske rädsla,. Rädsla för att missa något, rädsla för att bli bortglömd, finns jag inte på fb kanske människor glömmer bort mig ;)  Tja de som är viktiga för mig de finns alltid kvar.

Jag vill välja sådant som jag mår bra av , saker som gör mig pigg, frisk och glad. Jag har slarvat med både kost och motion sedan kolesterolvärdena blev bra, unnat mig både det ena och det andra, får vara slut med det nu. 

Balans får det bli, inte så strikt som i våras med mat och träning, mitt knä håller inte för löpning än men vandra kan jag och cykla och strosa i skogen. Gymmet, ja det är faktiskt ett måste annars håller inte kroppen för något, så det blir till att bara bita ihop och göra det. Maten behöver ses över, in med mer frukt och grönt. Bort med choklad även om det är mörk choklad så ska den inte ätas varje dag och visst är jordgubbar nyttigt men inte ihop med vaniljglass så ofta som det blivit i det sista... Ja jag har lite att jobba med men jag ser fram emot en härligt lång höst !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar