onsdag 19 december 2018

Julstädning.

Idag drar jag igång med trasor och såpa.

 Den stora julstädningen.

 Det känns viktigt för mig att ha ett rent hem till jul. Jag lägger hellre energi på det och struntar i annat, köper färdigkokt skinka som jag griljerar, köper vörtbröd i butiken osv men julstädningen den måste göras.


 Jag började så smått förra veckan med att sortera och rensa, det går mycket fortare och är enklare att städa om alla högar och annat är rensat. Har ett lass som ska till tippen sen, tar det i eftermiddag. Slängt i återvinningen och lagt saker på sin plats, sen är det bara att sätta igång. Passade på igår när det var kallt och några mm snö, ut med stora mattan, la den upp och ned på snön och fram med mattpiskan ;) Idag har vi åter + grader så... 

Japp, för mig är ett rent hem viktigt till jul, annars så kan jag leva med grus och hundhår som dansar runt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar