onsdag 12 december 2018

På tal om att rensa...

Ja man rensar och sorterar men sen då? Vad ska man göra med alla saker man inte längre behöver men samtidigt inte vill slänga då de inte är något fel med dom? Ja vad gör man, de hamnar i en låda eller kasse någonstans, i alla fall är det så hemma hos mig.Sen står de där som surdegar och ger mig dåliga vibbar...


I lördags tog jag tag i det och gick med i två grupper på facebook ( jo då ibland är fejjan bra att ha) en" ge och få" sida och en "sälj" sida. La ut två Lusselinnen på ge och få, då de låg där i en låda och blev genast av med det ena.

 La ut dotterns gamla säkerhetsväst (ridning) på säljsidan men där är det trögare. Ska ta tag i och fota fler saker idag tänkte jag och sen lägga ut, det är lite kul ;)

Vad som glädjer mig är aktiviteten på dessa sidor, så många som rensar ut och gör sig av med sina saker.   Många som köper också.. Ser det som en kontrast mot de inredningsbloggar jag ibland surfar runt på. Där köps det i massor, man behöver nytt nytt av allt...

Japp, ledig idag, stämbandsviruset börjar ge med sig och i kylen står en pepparkaksdeg och väntar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar