torsdag 31 januari 2019

Det gick helt ok faktiskt.


En trevlig, ganska så ung läkare var det. 

Som frågade vad jag gjort, hur jag kände, klämde kände, vred och vände och sen sa som det var. Det är svårt att veta men vi får börja med en röntgen och sen utgå från vad den visar. 

Men en Bakker cysta har jag i knävecket, som fyller på sig när jag använder knät men som går tillbaka under natten eller vid vila. Om det är den som orsakar mina besvär eller om något annat orsakar cystan.. Han pratade på om olika möjligheter som fanns för olika skador men som sagt innan man vet hur det ser ut inne i knät så... Idag startar jag dagen med att åka in på drop-in röntgen, lika bra att få det gjort så fort som möjligt, inga kvarnar mal fort inom sjukvården så jag får göra snabbt det som jag kan. Sen får jag vänta på ny tid. Fick ett nytt recept på Naproxen som tar mig igenom den värsta smärtan och obehagen under tiden, så efter röntgen åker jag och jobbar och tar en dag i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar