onsdag 13 februari 2019

Den är på väg!

 Två veckor med vinter är lagom tycker jag!

 Från snö kyla, halka och vinter till typ vår på bara några dagar, jo men det känns bra.Snö och is försvann snabbt och sen kom det lite sol och fåglarna sjunger. I lördags såg jag det första snödropparna och videkissarna, så våren finns där. Visst är vi bara i mitten av februari och det finns vinter kvar än men det känns bättre och bättre.

 Ljuset kommer tidigare och stannar längre, jag kan träna hundarna efter jobbet, promenera utan bråddar eller dubbskor. Visst behövs fortfarande överdragskläder, vantar och mössa men på eftermiddagen kan man ha tunnare vantar. Äntligen känns det som att våren är på gång och jag hoppas den blir lång inte bara typ en dag som förra året.

Ledig idag och funderar på att tvätta fönster och byta från julgardiner till något vårigare men vi får se. Knät bråkade rejält igår och behöver nog vila lite, jag vaknade dessutom med raspig hals, maken har tydligen delat med sig av sin förkylning, vilket inte uppskattas alls... Så vi får se vad som händer, kommer solen kanske jag vilar i sköna stolen med en bok i örat ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar