söndag 17 februari 2019

Det svar jag inte ville ha...

Ja så fick jag då svaret från läkaren. 

Det onda i mitt knä är artros. 

Insidan vänster knä är kraftigt påverkat av artros, minskat brosk och pålagringar. Belastningen på knät blir då snett vilket gör att det viker sig ibland speciellt när jag går utför en trappa eller i nedförsbacke. 

Artros var ju det jag inte ville ha...

 Artros är inget man kan göra så mycket åt innan det blir helt trasigt och då får man operera och byta ut och det vill jag inte.. 

Samtidigt är det skönt att veta vad det är. Jag kan träna, ska träna även om det gör ont. Träning är det bästa sägs det. 

Ska träffa en sjukgymnast på onsdag och få någon sorts stöd för att inte belasta fel. Ska fråga vad jag kan träna och hur jag kan göra...  Har en ny läkartid i mars för eventuell kortison behandling. Hoppas detta kan göra så Bakercystan i knävecket lugnar sig, den sprack i december och tömmer sig nu ibland vilket gör att vaden svullnar och värker. 

Jag gillar att bli äldre, tycker det är skönt men kroppens förfall gillar jag inte, värker inte knät så är det ryggen eller axeln eller något annat....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar