torsdag 21 februari 2019

Välkommen till verkligheten.

Tidig morgon ....

Ligger här och lyssnar på regnet som slår mot rutan, är glad att det var en fin soldag igår när jag var ledig. 

Det är tidigt ja, klockan är bara 05. Varför är jag vaken , börjar sent idag så jag borde få sova några timmar till. 


Ja jag var hos sjukgymnasten igår och som det brukar vara, läkaren säger en sak men när man kommer till den som jobbar med det så gäller något annat. Knä stabilisering med skydd, nja det funkar väl kanske men det är träning som gäller, knästöd funkar bara för tillfället.. kanske.., träning och träning det är vad jag ska göra. Därav den tidiga morgonen, ska till gymmet innan jobbet. 

Inget nytt i och för sig, jag gymmar oftast på morgonen. Lugnt på gymmet då, bra jag som är där. Skönt att ha det gjort för efter jobbet är det hundträning som gäller, aktiering och motionering. Dessutom är gymmet fullt på kvällen, så vill jag träna får jag gå upp tidigt.

 Men dagar som idag när regnet piskar då vill jag inte alls gå upp,  nej jag vill bara ligga kvar under varma täcket. inte dra på regnkläder och promenera hundar. Ska säga att hundarna inte heller är så pigga på att gå ut just nu när de ligger utsträckta bredvid mig i sängen och snarkar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar