onsdag 10 juli 2019

Jag passar på....

En gammal bild men jag hade ingen kamera med mig nu i morse. Vad jag vill säga är att jag passar på att njuta av sommaren trots att jag jobbar.

 Ledig idag och vädret är perfekt sommar fint, lagom varmt, helt vindstilla och ja alldeles perfekt. Så jag packade morgonkaffet och hundarna i bilen och for ner till sjön. Först fick hundarna simma, sen åkte jag bort till badplatsen och bara njöt.

 Nästan helt ensam, bara en tjej till som njöt av den vackra morgonen men det var inget som störde. Satte mig på en klippa, drack av mitt kaffe, lyssnade på tystnaden som bara bröts av fåglarnas tutande borta på Rixö Ö, en båt som kom forsandes, en bonde som skördade vall på andra sidan.... Solen värmde på ryggen,sillen glittrade i vattnet och makrillen som hoppade. Tog ett morgondopp, iskallt vatten men samtidigt så skönt, bytte några ord med tjejen på bryggan och fortsatte sedan njuta av friden... 

Jo då man kan njuta av sommaren även när man jobbar, det gäller bara att fånga de stunder som finns istället för att gnälla ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar