onsdag 31 juli 2019

Morgondopp och kvällsdopp..

 Ja så har det varit den senaste veckan, morgondopp för mig och hundar för att orka jobba och sen ett kvällsdopp för att få orken tillbaka. I fredags var det olidligt varmt på jobbet för oss vuxna men barnen var inte påverkade alls utan lekte på som vanligt. Vi var dock inomhus då termometern visade +34 ute i skuggan.. 

Jobbade sent den dagen och vi for till sjön vid 19 tiden  varmt i vattnet är det också men då kom jag nästan inte i. Kroppen var så kokvarm att det sved i skinnet när jag skulle i men ljuvligt skönt när jag var i vattnet låg i länge och bara njöt.

 Helgen varvades med bad och vila i skuggan fanns ingen ork till något. Måndagen var lika varm men nu har den förkylning som legat och irriterat ett tag blommat ut så bad vågade jag mig inte riktigt på. Åkte hem och skalade av svettblöta kläder på med det svalaste och sen vila i skuggan... Igår när jag åkte från jobbet var det +15 och storm, snacka om väderomslag men jag klagar inte, det var skönt att fara hem och dra på jeans, strumpor och en tjocktröja.

 Ja även idag denna sista skälvande Julidag är det svalt, +13 när jag vara nere och släppte ut hundarna, blåser men inte lika hårt som igår. 

Är sommaren slut nu? 

Nu när jag ska ha semester.. Jobbar torsdag och fredag sen är vi lediga i 2 veckor. Det gör inte mig så mycket om den här tokvärmen är över, vi ska åka ut med husvagnen och då är det skönt med lite svalare väder så man orkar se lite och inte bara söker skugga men det behöver inte regna och blåsa då är jag nöjd. Det har varit en fin sommar hittills trots att vi båda jobbar..

Villes valpar har vi varit och sett på. 5 småtroll som var så fina, tänk att på lördag är de 8v och ska flytta till sina nya väntande familjer. Ska bli så roligt att få följa deras utveckling framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar