onsdag 28 augusti 2019

Rensa och röj...

Ja nu så här när semestern är slut och sommaren drar sina sista andetag så känner jag en längtan efter att rensa och röj här hemma. 

Riktigt gå igenom alla rum, från källare och uppåt. Rensa ut alla högar med saker som bara ligger där och ingen rör. Gå igenom och sortera ut, organisera och ställa snyggt. Jag börjar i källaren där vi har kombinerat badrum och tvättstuga. Där samlar sig mängder med saker, udda sockar, tvättade grejer som inte är inlagda eller manglade/strykta. Sommar och fint väder då lägger jag ingen energi på att te x stryka men nu är det dags att göra en djupdykning i alla högar. Det regnar ute så då passar det bra.Jag vill gärna inleda hösten (som inte är här än ;) som kommer snart med att ha luft i rummen. Inga högar med grejor som bara ligger där. Nej nu ska jag ta ett rum i taget och gå igenom, rensa ut och slänga eller skänka vidare. Sen kanske det blir en tur till Ikea för lite nya doftljus och plädar.... eller något annat mys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar