onsdag 13 november 2019

En dag för återhämtning..

Onsdag och jag är ledig. 

Det har varit tyst här ett tag och det beror nog på att livet rullat lite för fort, jag har svårt att ge mig själv tid för eftertanke och återhämtning. 

Jobbet tar så mycket både fysisk och psykisk energi just nu och vi har varit på resa. Ja vi har varit en vecka i Frankrike och hälsat på dottern. 

Maken fyllde jämnt förra veckan och ville gärna fira sin dag på annan ort så vi bestämde oss för att åka. Den resan får ett eget inlägg när själen kommit ikapp. 

Ja för så är det mer och mer för mig. När jag rest eller på annat sätt varit inne i en snurrig period behöver jag ensamtid för just återhämtning och att landa. Tid i tystnad, tid för tankar och känslor att landa.  Rörigt på jobbet innan jag åkte, mycket planerande innan resan ( vi bilade) en härligt bortkopplad vecka och sen pang in i planerande av utvecklingssamtal, studiedagar som kom helt oväntat och stör i julledighets planen, ja en hel massa röra. Både resa och mycket på jobbet gör att jag nu behöver komma ikapp mig själv. Så idag blir en dag i tystnad och ro för att landa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar