onsdag 1 januari 2020

Så var det dags igen.

 Nytt år nu igen.... Livet går så fort numera...

 Avslutade året med en vandring runt Tjurpannan, sol när vi startade men molnen kom fort. Gråruggekallt men fint ändå. Fler än vi som ville röra på sig innan årets mat maraton startade. Mycket mat blir det på just nyårsafton, i alla fall hos oss men i år delade vi upp det. Tog förrätt med toast Skagen sen tränade vi hundarna så de skulle vara riktigt trötta och vila lugnt under kvällen.

 Kl 16.00 var det dags för bastu. Vi firade nyår i husvagnen på campingen i Fjällbacka och där är det bastu. Så skönt men oj så trött man blir. Mer mat och nu oxfilé med potatisgratäng så gott. Kött från Kustcharken, alltså från djur som betat fritt på strandängarna här... Och sedan efterrätt varsin tårtbit sen orkade vi inget mer.. Milla hunden är lite ljudkänslig och det small lite då och då och hon var inte helt bekväm med det så jag bestämde mig för att stanna hos hundarna i vagnen istället för att delta i det gemensamma firandet. 

 TV på högvolym så hon inte skulle höra smällarna så mycket, det fungerade bra och hon sov ganska lugnt hela tiden, vid 12 slaget blev det en stunds intensiv smällande men det gick bra. Ja det var nyårsafton det, lugnt och stilla.

Ja så var det då ett nytt år med nya mål och föresatser. Gymmen kommer att fyllas under några veckor, bantnings och sluta röka reklamen invaderar tvn ;) och alla ska bli hälsosamma och nya.. Så även jag, det är dags att lägga om kosten, skära ner på fett och socker för att jag vet att jag mår bättre då. En vit månad utan fredags vinglaset, mer motion osv... Jo jag vet vad jag behöver göra för att komma i fas igen efter decembers frossande.

Önskar er ett riktigt GOTT NYTT ÅR !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar